אין ספק שמקצוע הרפואה נחשב מאז ומתמיד לאחד המקצועות היוקרתיים במדינת ישראל ובעולם בכלל. רופאים מתחומים שונים  "נתפסים בעיני הציבור הרחב כמנהיגים וכמובילים שינויים חברתיים" כפי שהגדירה זאת הסתדרות הרופאים בישראל.

בשנים האחרונות, מקצוע הרפואה הפך להיות מקצוע תחרותי לא פחות ממקצועות אחרים בחברה, גם בשל המספר ההולך וגדל של רופאים, וגם בשל הביקוש הרב של מקצועות הרפואה בחברה. יחד עם זאת רופאים לא פעם  מוצאים את עצמם חסרי יכולת להשפיע על התחרותיות בתחום בשל גורמים ומוגבלויות שונים, כאשר הסיבה העיקרית טמונה בתקנון האתי של מקצוע הרפואה.

בשל המהפכה הטכנולוגית הקשורה בהתפתחות רשת האינטרנט והטכנולוגיה בכלל בעשור האחרון, אנו עדים לשימוש גובר של רופאים מכל תחומי ההתמחות באינטרנט ובכלים שבתוכה בכדי לבלוט, ולהשפיע, כאשר המטרה היא פרסום ומיתוג מקצועי ויצירת ייחודיות לעומת רופאים אחרים ,דבר אשר יביא ליותר ויותר מטופלים.

עיקרי תקנות רופאי השיניים משנת 2009 העוסקות ב"פרסומת אסורה" אוסרות כמה וכמה דברים הקשורים בפרסום בכלל ובפרסום באינטרנט בפרט.

בעיקרון התקנות אינן אוסרות פרסום רופאי שיניים באינטרנט ואינן אוסרות שיווק המרפאה ברשתות החברתיות, אך מגבילות פרסומים אלה כך שלא יכלול למשל מידע מטעה ועובדות שגויות, כמו כן אסור לציין בפרסום נתונים מספריים אודות הצלחה של טיפול ואין להבטיח הצלחה שלו.

התקנות אוסרות גם כן פרסום דברים המכילים שבח עצמי אודות מיומנותו, מקצועיותו וכשירותו של רופא השיניים. ולחליפין אין לפרסם כל פרסום המכיל דברי זלזול או השמצה או לעג לניסיונו של מורשה אחר ברפואת השיניים אם מדובר ברופא או כל מטפל אחר בתחום.

ובעת הפרסום כפי שנכתב בתקנות, רופאי שיניים מנועים מלהשתמש בשם או בתמונה או תצלום  או קול של דמות מוכרת ומפורסמת ובעלת שם מוכר. או של אנשים הנחזים להיות מטופלים או מורשים לריפוי שיניים אלא אם צוין כי אין מדובר במטופל או במורשה לריפוי שיניים.

אם מדובר בפרסום באתר אינטרנט כלשהו, אזי אין רופאי שיניים לפי התקנות רשאים לפרסם באתר המכיל תוכן לא חוקי או פרסום באמצעות חלונות קופצים. בעוד שכל פרסום תדמיתי חייב להיות מודגש שאכן מדובר בפרסום.

כיום רופאי שיניים רבים מפרסמים ברשתות החברתיות לא פעם תעריפים או למחירי טיפולי שיניים בכדי למשוך יותר מטופלים, אך התקנות אוסרות בהחלט פרסום תעריפים ומחירים עבור טיפולי שיניים, פרט לציון טיפולי שיניים הניתנים חינם.

שידול או עידוד באמצעות פרסומת לצריכת טיפולי שיניים שאינו חיוני או פרסומת שיש בה משום יצירת חשש או הפחדה אסורה בהחלט .כמו כן כל עניין הפרסום המכיל מבצעים והנחות, הגרלות ופרסים ומתנות הניתנות ביחד עם טיפול שיניים או להציע כל טיפול שיניים כתמורה לרכישה או לקבלת שירות אחר.

רופאי שיניים ככלל הרופאים נדרשים להקפיד על שמירת סודיות המטופלים בכך שלא ייעשו כל שימוש בכל מידע על מטופל, בעבר או בהווה העלול לזהותו אף אם הדבר נעשה בהסכמת המטופל.

אנו במשרד "סקופ" מודעים למורכבות העניין ועושים מאמצים גדולים על מנת שהפרסום והשיווק של רופאי השיניים יהיה אפקטיבי ויעיל  אך לא יחרוג מההנחיות והמוגבלויות האתיות של הסתדרות רופאי השיניים בישראל.   הקליקו כאן כדי שנחזור אליכם להסבר יותר מפורט ומעניין אודות השיווק ברשתות החברתיות 

נשמח לראותכם בין לקוחותינו 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *