עולם הפרסום משתנה ללא הרף. אם עד לפני כמה שנים הערוץ המרכזי בו צרכנו את המנה השיווקית היומית שלנו היה הטלוויזיה, ועוד קודם לכן דרך העיתון, הרי שהיום נראה שהמדיה הדיגיטלית משתלטת על כל חלקה טובה. היתרון? הרבה יותר חשיפה, הרבה יותר בקלות.

כל מפרסם שעיניו בראשו יודע שמלבד היכרות עם עולם הפרסום, כדי להגדיל את הרווח העסקי של המוצר אותו הוא מוכר, יש לפנות באופן ממוקד ("מטורגט") ככל שניתן לכמה שיותר נתחים באוכלוסיה. אחד המרכיבים הדומיננטיים והמשפיעים ביותר על מאזן הכוחות הפיננסי בחברה הישראלית הוא המגזר הערבי. מדוע? וכיצד עובד פרסום למגזר הערבי?

פרסום למגזר הערבי – מדובר בכוח קניה לא מבוטל

כדי להבין כמה כוח יש למגזר הערבי, נפנה לנתון סטטיסטי מרכזי. נכון לשנת 2017, מונה האוכלוסיה הערבית  בישראל מעל למליון וחצי תושבים, המהווים כ- 20% מכלל האוכלוסיה! כל מי שלמד מנהל עסקים (וגם מי  שלא…), יודע שעל חמישית מהאוכלוסיה לא מוותרים בקלות. אם החלטת, כמפרסם, להרחיב את שטח הפרסום שלך ולנתב אותו גם לאפיקים הללו, חשוב שתדע לעשות זאת נכון מבחינת השפה השיווקית.

קמפיין מוצלח במגזר הערבי

פרסום בערבית – מיקוד והתאמה                                                          

כאן נכנס לתמונה משרד הפרסום "scoop" כמשרד המתמחה בשיווק, פרסום ויח"צ למגזר הערבי באופן ממוקד, אנו נותנים מענה לכל השכבות השיווקיות המרכיבות פניה למגזר זה.

פרסום למגזר הערבי שונה במהותו מפרסום במגזר הכללי. מוצרים רבים הנמכרים באופן תדיר במגזר הכללי לא זוכים להכרה משמעותית במגזר הערבי או לא רלוונטיים כלל. למרות זאת, צרכים המשותפים לכולנו – כמו    קמעונאות, טיפוח, ביגוד והנעלה, מסעדות ובתי קפה, שירותי רפואה וביטחון, בניה ועוד תחומים רבים נוספים, חייבים להיתרגם גם למגזר הערבי, וחשוב לעשות זאת בצורה מקצועית.

פרסום למגזר הערבי – השכבות השיווקיות

שלוש שכבות שיווקיות מרכזיות מרכיבות את הפניה למגזר הערבי:

  1. השפה: תרגום המסר לשפה הערבית והתאמתו כך שלא "יאבד"  בדרך.
  2. המסר: התאמת המסר מבחינת קוד ההתנהגות המקובל ומבחינה  תרבותית.
  3. ערוצי התקשורת: הפצת המסר דרך כלי התקשורת המרכזיים:  טלוויזיה, רדיו, עיתון, שלטי חוצות ועוד,  המיועדים למגזר הערבי.

כדי לדעת להתאים באופן ממוקד ומסודר את שלושת השכבות הללו כך שיתאימו למוצר שאתה מוכר ולקהל היעד הספציפי (אמהות, הורים, בני  נוער ועוד), כדאי להיוועץ במשרד פרסום למגזר הערבי שידע לסייע לך בכך. משרד  הפרסום “scoop” איתך מהצעד הראשון. יחד נבנה אסטרטגיה שיווקית,  נתאים את המסר ונבצע את היח"צ המתאים.

שיווק במגזר הערבי עובד. כדי לעשות זאת נכון ולהגיע למקסימום  תוצאות, כדאי להתייעץ עם מומחים בתחומם. השאירו פרטים כאן כדי  לקבוע פגישה בלתי מחייבת עם צוות "סקופ"  .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *