הרבה דובר על המניעות האתיות שעומדות  בפני עורכי דין, מלפרסם ולשווק את עצמם מתוך שיקולים של שמירה על כבוד המקצוע וכו'. כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין מתייחסים בהרחבה לתנאים ולמגבלות בנושא הזה כולל פירוט מעמיק של כל הסעיפים הנוגעים לעניין הפרסום.

אך רבים יגידו שכללים אלה לא נאכפים כראוי בעוד שאלפי עורכי דין, בשנים האחרונות, התחילו לנצל את רשת האינטרנט, והמדיות החברתיות שבתוכה, בכדי למנף את פעילות המשרד, ולהכפיל את מספר לקוחותיהם.

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין דנה בשנים האחרונות בסוגיות הסבוכות הנוגעות לפרסום ברשת האינטרנט של עורכי הדין, כאשר התבקשה להתוות מדיניות ברורה בנושא זה, בעוד שהמגבלות של מה מותר ומה אסור נמתחות כל הזמן בתוך שלל התכנים המופצים יום ולילה ע"י עורכי דין אשר כן ראו באינטרנט פוטנציאל העשוי לשרת את עבודתם.

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הוציאה תקנות בשנת 2001  והתייחסה בהן לסוגיות השונות הטמונות בפרסום באינטרנט ובפרסום בכלל ועיקרן שאסור לעורך דין לשדל את הלקוחות במישרין ובעקיפין, והשימוש העיקרי ברשת האינטרנט יהיה אך ורק שימוש תדמיתי.

שימוש תדמיתי יכול להתבטא בכמה היבטים אשר ינוצלו ע"י עורך ודין וישמשו לו מעין אמצעי בלתי ישיר לגיוס לקוחות למשרד, הן ע"י ידי פרסום מאמרים וכתבות הנוגעות לתחום עיסוקו, התייחסויות וחוות דעת לנושאים הקשורים לתחום עיסוקו ולתיקים משפטיים אחרים, להביא לידיעת לקוחותיו ידיעות וחדשות משפטיות, תוך שמירה על הפרטיות של לקוחותיו ושמירה על כללי האתיקה המקצועית וכבוד המקצוע.

עורך הדין יפעל למען ששם המשרד שלו יופיע ראשון במנוע החיפוש. אם לעורך הדין קיים אתר ברשת האינטרנט, חשוב להקפיד שלא יכלול שטח המיועד לפרסום אחרים (באנר), ולהיזהר שלא לפרסם את עצמו באתרים אחרים תוך הקפדה שהקמת אתר האינטרנט חייבת להיעשות תוך עמידה  בכללי לשכת עורכי הדין. יחד עם זאת, מתבקש עורך הדין להיזהר מפרסום תמונות של לקוחותיו או של העובדים במשרדו שאינן עורכי דין.

החל משנת 2013, קבעה ועדת האתיקה ש"לא ינקטו אמצעים משמעתיים נגד עו"ד בגין פרסום בדרך של וידאו תוכן שמותר לפרסום בטקסט רגיל, וזאת לנוכח ההתפתחות הטכנולוגית המאפשרת פרסום של סרטונים באופן דיגיטלי ברשת האינטרנט בדרכים שונות (אתר, פייסבוק ועוד)".

עורך הדין יוכל להשתמש בתמונות ואיורים גרפיים שאינם פוגעים בכבוד המקצוע, עם אפשרות לשלב בפרסומת קישורים לאתרי של עורכי דין וארגונים משפטיים אחרים. הפרסומת לא תכלול דברי שבח עצמיים, שידול לקוחות במישרין ובעקיפין תוך שמירה על כבוד המקצוע וכבודם של עורכי דין אחרים, תוך ציון והדגשה שאכן מדובר בפרסומת.

שימוש ברשתות החברתיות כדי לתקשר עם הלקוחות ייעשה אך ורק בתיבת שיח בין שני אנשים בלבד.

אנו במשרד "סקופ" מודעים למורכבות העניין ועושים מאמצים גדולים על מנת שהפרסום והשיווק של עורכי הדין יהיה אפקטיבי ויעיל אך לא יחרוג מהנחיות ומגבלות ועדת האתיקה של לשכת עורכי דין. נשמח לראותכם בין לקוחותינו.

צרו קשר עכשיו לתיאום ישיבה מעניינת עם צוות "סקופ" 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *