שלושה סטודנטים מבריקים הולכים ללמוד את תורת יחסי הציבור. יחד הם מבינים איך דוחפים מותגים קדימה, איך מתנהלים בעולם הפרסום הגדול וכיצד הופכים לימונים ללימונדות. לכאורה, שלושתם רכשו את אותם הכלים, שלושתם מוכשרים וכנראה ששלושתם יצליחו במה שיעשו – אם כך, מדוע שתעדיפו, בתור לקוחות המבקשים לערוך פרסום במגזר הערבי, לקחת דווקא אחד מהם? התשובה הקצרה: פשוט כי הוא מומחה לתחום. והתשובה הארוכה? מיד!

פרסום במגזר הערבי – למה רק מומחים מהמגזר יכולים לעשות זאת?

היכרות עם השפה והתרבות

אדם שצבר ניסיון, מומחיות או מגיע מהמגזר הערבי – פשוט יידע לעשות עבודה טובה ומותאמת יותר עבורכם. זו עובדה. איש יח"צ המכיר לפני ולפני את השפה הערבית, את הניואנסים המיוחדים לה ואת הניב הספציפי הנהוג בכל אזור, סביר להניח שיידע להשכיל לרתום את הידע הזה כדי לקדם את המותג שלכם ולהפוך אותו לקרוב יותר לקהל היעד, באמצעות בניית תוכנית פרסומית ושיווקית ייעודית. נוסף על כך, זהו אדם שמגיע מתוך העולם התרבותי והמנטלי הייחודי הקיים במגזר הערבי – על מנהגיו השונים, צורת ההסתכלות שלו על העולם, השמרנות הנהוגה בחלק מהמקומות וכדומה. שני הפרמטרים הללו – השפה והתרבות – הם תנאי מספר אחד להצלחת קמפיין פרסום במגזר הערבי.

פרסום למגזר הערבי בהתאם למגמות ושינויים פרסום במגזר הערבי

פרסום למגזר הערבי חייב להיות מותאם למגמות והשינויים המתחוללים בתוך כתלי המגזר. ממש כפי שסביר להניח שאדם המתגורר בשוודיה לא יכיר את הניואנסים המרכיבים את המגמות והשינויים המתחוללים בישראל – כך גם אדם שלא חי בתוך המגזר הערבי והופך ל"איש סודו", לא יוכל להכיר מקרוב את האופן שבו הוא מתנהל וחשוב מכך, להגיב בהתאם לשינויים הללו. העולם עובר שינויים פוליטיים, תרבותיים ומנטליים, והדבר הזה נכון במיוחד עבור המגזר הערבי, שהשינויים הללו מתחוללים בו כל הזמן. כך למשל, אם בשנת 2005 עמד אחוז השימוש באינטרנט בקרב החברה הערבית על כ-20% בלבד, הרי שבשנת 2010 הגידול עמד על 50% ועל 61% נכון לשנת 2016. המגמה כאן ברורה והמסקנה עוד יותר: רק אדם שמודע לשינויים הללו וחי אותם יום יום, ישכיל לנצלן לטובת הצלחת הקמפיין הרלוונטי.

מאפיינים, צרכים ורצונות

פרסום במגזר הערבי ללא בניית תוכנית שיווקית מפורטת, משול להשלכת דולרים מחלון המטוס. על מנת שתוכלו למקסם את נתוני הקמפיין, כל קמפיין שהוא, עליכם לבנות תוכנית שיווקית מפורטת המבוססת על מאפייני המוצר שלכם, הצרכים של קהל היעד, האופן שבו מתווכים לאותו קהל יעד את המסרים הפרסומיים ובסופו של דבר – התאמה מרבית אליו.

לא מעט מותגים ישראלים או בינלאומיים בוחרים להחיל קמפיינים זהים לחלוטין על המגזר היהודי ועל המגזר הערבי, ואת נתוני החשיפה וההיענות לאותו הקמפיין אפשר לראות באופן מוכח בשטח. נניח שיש לכם מותג למוצרי בשר פרימיום, המציע גם שחיטה המקובלת בדת המוסלמית. אתם רוצים שהציבור הערבי יכיר את המותג שלכם, מן הסתם, ולכן אתם פונים לערוצי השיווק המוכרים ויוצאים בקמפיין פרסומי. עד כאן הכל טוב ויפה. סה"כ, יש לכם מוצר נהדר שמתאים לקהל היעד המבוקש – אך האם שאלתם את עצמכם מה יהיה הטיימינג הטוב ביותר לצאת בקמפיין כזה? חברת יח"צ המומחית בתחום הפרסום למגזר הערבי תדע לייעץ לכם, במקרה הזה ובמקרים רבים נוספים, מתי כדאי לצאת לדרך (נניח: לקראת חג הקורבן, ה"עיד אל פיטר"), באיזה אופן לתווך את המוצר וכיצד תמקסמו את התקציב שהשקעתם בפרסום.

מותגים שמשכילים לדבר עם קהל היעד בשפה שלהם, לקחת בחשבון את הצרכים שלהם ולנצל גם את הטיימינג שבו הקמפיין מושק בהתאם להנ"ל, הם אלו שבסופו של דבר גם יקטפו את פירות ההצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *