עם תום מערכת הבחירות לרשות המקומית שנערכה לאחרונה,  דגלים של מפלגות שהונפו ברחבי העיר, תמונות של מתמודדים, וכל סימני אהדה למפלגה כזו או אחרת התחלפו לאט לאט בדגלים אירופיים.  בימים אלה כל הנכנס לעיר או כפר ערבי מבחין במגוון רב של דגלים בכל פינה, על גגות הבתים, על הרכבים וחזיתות הבניינים.

אל תתפלאו, הרי אין תופעה זו חדשה, בכל ארבע שנים, תושבי המגזר מוציאים שוב את הדגל של הנבחרת האהודה עליהם המתמודדת במשחקי אליפות העולם -המונדיאל שתיערך בעוד כמה שבועות. לפעמים ניתן להבחין בכמה דגלים שונים המונפים מעל גגות בניינים שכנים זה לזה. אך יש כמה דגלים בולטים האהובים על התושבים כאשר בראש ובראשונה ברזיל במקום הראשון, אחריה איטליה גרמניה  ארגנטינה וספרד. אין מצב שלא תמצא את הדגל של המדינה האהודה עליך באחת מהחנויות הרבות הפרוסות ביישובים הערבים, חנויות אלו מציגות בראוותניות מגוון רב של דגלים מושכים במיוחד.

למונדיאל בנצרת יש טעם אחר, אומרים תושבי נצרת, יש קודם כל אווירה חגיגית, לדבריהם, אוהדים מציפים את המסעדות , הברים ובתי הקפה ערב אחר ערב בכדי לצפות ולעודד את הקבוצה שלהם. מסכי ענק מוצבים במקומות אלה בכדי לספק צפייה חווייתית לאוהדים שמתקבצים לקראת המשחק, רובם מזמינים בירה ונשנוש קל, מתיישבים, משוחחים וצופים ביחד במשחק. צעקות ניתן לשמוע בין עת לעת עם כל הפקעה של כדור או פספוס של כדור אחר, אך זה רק מוסיף לתחושת החגיגיות שבתחרות זו. אין בכוונתנו להמשיך ולתאר, הרי לחיות את החגיגה זה יותר טוב מאשר לדבר עליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *